پنج پیشنهاد برای شروع کسب و کار با سرمایه کم
نوشته شده توسط : رضا



۱۶


شروع کسب و کار با سرمایه کم
شروع کسب و کار با سرمایه کم
پنج پیشنهاد برای شروع کسب و کار با سرمایه کم

 
۱- محصول دست ساز

درست است که برای ساختن هر چیزی به مقداری سرمایه برای خرید مواد اولیه نیاز دارید. اما اولاً این هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت و ثانیاً مطمئناً می‌توانید آن را چند برابر هزینه اولیه به فروش برسانید. مؤسسان بسیاری از برندهای معروف و شرکت‌های موفق دنیا کار خود را از همین ایده ساختن چیزی ساده آغاز کرده‌اند. می‌توانید بر اساس علاقه و توانایی‌های خود محصول دست‌ساز خود را انتخاب کنید. مثلاً لوازم تزیینی کوچک، نقاشی یا سیاه قلم، شمع، جعبه‌های کادویی و …. هزاران ایده خلاقانه دیگر و با استفاده از اینترنت و رسانه های اجتماعی به‌راحتی ساخته‌های دستی خود را به فروش برسانید.

مقاله مرتبط » ۱۰ ایده کسب و کار اینترنتی برای علاقمندان به کارآفرینی اینترنتی

 
۲- دست‌ساخته‌های دیگران را بفروشید

اگر در خود علاقه و استعدادی برای ساختن چیزی جدید و خلاقانه نمی‌بینید، می‌توانید دست‌ساخته‌های دیگران را به فروش برسانید. شما می‌توانید این کار را از طریق راه‌اندازی یک وب سایت فروش اینترنتی و تأسیس سیستم فروش از تولید به مصرف انجام دهید. به‌این‌ترتیب هزینه بسیار کمتری نیاز خواهید داشت و همین‌طور از دخالت واسطه‌ها که بر قیمت تمام‌شده محصول بسیار تأثیرگذار است جلوگیری می‌کنید. حتی می‌توانید برای یافتن محصولات و اجناس به سمساری‌ها، مغازه‌های دست‌دوم‌فروشی و حراجی‌ها سر بزنید خرید کنید. و سپس همان محصول را باقیمتی بالاتر از خریدتان روی وب سایت به فروش برسانید.
یک پیشنهاد ویژه:

اگر نگران هزینه های طراحی و راه اندازی وب سایت خود هستید، یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم. ما در آموزش های بسیار کاربردی راه اندازی کسب و کار اینترنتی، تمام تکنیک های موثر برای فروش اینترنتی را آموزش داده‌ایم. و به شما قول می‌دهیم پس از این آموزش، شما با کمترین هزینه ممکن، وب سایت حرفه ای خود را بدون نیاز به هیچ فرد دیگری راه اندازی و مدیریت خواهید کرد.
دوره آنلاین کسب و کار اینترنتی
دوره آنلاین کسب و کار اینترنتی

 
۳- خدمات شخصی خود را بفروشید

یکی دیگر از ایده های کسب‌ و کار اینترنتی با سرمایه کم، دریافت پول به ازای ارائه خدمات است. خدمات مختلفی وجود دارند که می‌توانید بر اساس پیش‌زمینه‌ها و علاقه‌مندی‌ها و توانمندی‌های خود انتخاب کنید. برخی نیاز به مدارک تحصیلی دارند مثلاً حسابداری و تدریس و برخی تنها به مختصر دانشی نیاز دارد مثل نگهداری از کودکان، کارهای فنی، خیاطی، آرایشگری و… یا حتی انجام کارهای شخصی دیگران.

برای انجام دادن این ایده، یک برنامه دقیق و منسجم بازاریابی و نام تجاری برای خود داشته باشید تا مطمئن شوید همیشه مقابل چشمان افرادی که دنبال چنین خدماتی هستند، قرار دارید. برای این کار می‌توانید از وب‌سایت‌هایی که مخصوص تبلیغ خدمات ایجادشده‌اند استفاده کنید و به راحتی تبلیغ رایگان خدمات خود را در آن ها بگذارید و یا می‌توانید شخصاً وب‌سایت یا وبلاگی ایجاد کنید برای معرفی خدمات خود و تجربیاتتان در این زمینه تا دیگران فرصت آشنایی و انتخاب شمارا داشته باشند.

 
۴- فروش کالا در ازای خدمات

متأسفانه، برای بسیاری از کارها حتی کارهایی که در این مقاله پیشنهادشده‌اند نیز به حداقلی از سرمایه نیاز است. مثلاً برای راه‌اندازی یک وب‌سایت فروش آنلاین محلی در حداقل‌ترین شرایط نیاز به یک وب سایت، کامپیوتر و خط اینترنت دارید. اما برای تهیه این منابع می‌توانید به‌جای دریافت پول به ازای محصول/خدمت خودتان، یک خدمت/محصول دریافت کنید.

مثلاً اگر می‌خواهید لپ‌تاپ دست‌دوم همسایه را بخرید به‌جای آن می توانید انجام خدمات خود را پیشنهاد دهید. در بسیاری از نقاط دنیا این گونه معاملات بسیار مرسوم است. به عنوان مثال در آمریکا، به جای پرداخت پول بابت خریدی که داشته اند، نگهداری از کودک را پیشنهاد می کنند.

باور کنید این گونه پیشنهادات جای فکر دارد و هر چقدر خلاقانه تر باشد، استقبال هم بیشتر. کافی است کمی نگرشمان را تغییر دهیم تا بتوانیم به یک درآمد رویایی برسیم.

 
۵- از خدمات ارزان‌قیمت دیگران استفاده کنید

همان‌طور که قبلاً گفته شد می‌توانید برای فروش دست‌ساخته‌های خود یا معرفی خدمات خود از امکانات وب‌سایت‌های دیگر استفاده کنید. معمولاً افرادی هستند مانند شما که برای کسب‌وکار اقدام به مثلاً فروش محصولات و یا خدمات خود باقیمت‌های ارزان‌تر کرده‌اند، می‌توانید برای انجام برخی از کارهای موردنیاز کار خود ازاین‌دست خدمات استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید از خدمات طراحی لوگو با قیمت ارزان شروع کنید.

برخی از سایت‌ها نیز صرفاً برای ارائه محصولات و خدمات با تخفیف ایجادشده‌اند بد نیست به آن‌ها هم سری بزنید و خدمات/محصولات خود را با تخفیف مناسبی در سایت آنها قرار دهید و یا حتی از سایت‌ها و مغازه‌های فروش محصولات دست‌دوم دیدن کنید.
مقاله مرتبط » ۱۰ ایده کسب و کار اینترنتی برای علاقمندان به کارآفرینی اینترنتی

 
نتیجه‌گیری:

در این مقاله پنج تکنیک کاربردی برای شروع کسب و کار با سرمایه کم ارائه شد. شاید شما هم از آن دسته از افرادی هستید که در فکر کارآفرینی با سرمایه کم و شروع کسب و کار با سرمایه کم هستید. کسب و کاری که بر اساس ایده‌ها و خلاقیت‌های فردی خودتان آغاز می‌کنید.

اگر مهارت‌ها و توانمندی‌های لازم، اخلاق کاری و دانش بازاریابی داشته باشید، می‌توانید با همین سرمایه کم کسب و کار مورد نظر خود را راه‌اندازی کنید.




:: موضوعات مرتبط: کسب و کار اینترنتی , کسب درآمد از اینترنتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: